Papa suruh jd doktor....tp..

Assalamualaikum....

semester depan da nk msuk tahun terakhir pengajian...so??after ni nk smbg degree dlm jurusan ape plak?? urm....papa nk kte jd dokter....tp..kte xnk...huhuw..takot stress la..cmne ni??? 
doktor ke???

kte rse mcm boleh je nk smbung jurusan apa2 pn...yela..Malaysia kn boleh???!! 
tp, msalahnye minat tu...kte cam minat nak mgajar bdak2 skola...nk jg jd cikgu..cikgu comel..hihi
cikgu yg garang???haha
papa kte x kesah kte nk amik jurusan ape pn..tp,, dia mcm harap sgt2 la.. kte jd dokter... *ingt ank dye ni pndy sgt ke?? huhuw... dye nk kte jd dokter bedah jntung...wah...!!! harapan la kn...
silap2...bru belah lapisan ats je da pengsan.. ary tu bedah tikus pn x pass kn...hihi

tikus ni la..huhuw

so, keputusan kte buat mse ni..kte akan smbg degree dlm bidang pendidikan..n cri suami "dokter"....hihi..kn senang tu.... okai la...

assalamualaikum...:)
 

Comments

  1. Wah, macam kes adik saya. Ayah suruh jadi doktor. Tapi dia tekad mahu jadi engineer. Dan akhirnya, dia ikut kehendak ayah. - Jadi doktor! :)

    Tahu sebab apa? Saya tak ingat dari mana ayat ini, Ustaz Ravi tak silap saya...

    "Berjalan di atas keredhaan ibu bapa adalah lebih baik kerana di situ ada keberkatannya."

    Pendapat saya dan pengalaman saya - dalamkan lagi ilmu yang dah ada. Saya dulu pun keliru nak sambung sarjana dalam bidang sastera atau sosial. Tapi bila fikirkan kemampuan dan kefahaman serta asas yang dah ada dalam bidang pengajian islam, lebih baik saya teruskan di dalam bidang yang sama. =)

    Jadi, apapun istikharah lah. Mana yang terbaik. Robbi Yassir wala Tu'assir :)

    ReplyDelete
  2. subhanallah...syukran ukht....salam ukhwah fillah abadan abada..:)

    ReplyDelete
  3. waaaaa nk jd dkter laa..ikaa nk jd pesakit na :)

    hihihi

    ReplyDelete
  4. kita bley je nk jd pape pn..dokter ke, peguam ke, pilot ke...InsyaAllah...usaha la k...!!tp kita juz rancang..Allah gak yg tentukan...

    ReplyDelete
  5. menarik...mcm saye dulu..teringin sngt jd doktor...last nye amek course akauntasi...tp tak pe la...mane2 pon blh...yg pntng belajar kerana Allah

    ReplyDelete
  6. betul tu salwa..dimana ada kemahuan di situ ada redha Illahi...jazakillah...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

"pakai tudung labuh..macam cendawan bergerak..."

EXTEND SEMESTER - PELAJAR UiTM

Taubat dari maksiat.....